tisdag 5 juli 2011

Lite svalare

Det har varit lite svalare ett par dagar så inatt sov jag hos matte igen. När det blir för varmt sover jag på nedervåningen och gärna på matsalsbordet. "Det bästa man har sätter man på bordet..."

Idag har matte försökt lära mig att klättra i träd. Jag fattar inte riktigt hur man ska göra....
Matte säger att jag har för lite muskler i armarna och att det är därför jag trillar ner direkt när hon försöker sätta mig i ett träd, men det skulle jag aaaldrig erkänna. Jamarns matte som säger så! Jag ska nog träna i smyg så att jag orkar hänga kvar i trädet nästa gång!
Men jag kom på att trädet var ett bra ställe att vässa klorna på. Det gjorde jag med sån iver att barkbitar flög i luften.


Go-bollar

På tal om luften så har jag spanat på fjäderkotletter oxå. Det var jättestora såna som satt i träden, dom var jag nästan lite rädd för. Men sen kom det några mindre som spatserade runt på gården och dom smög jag på så fint. Hela jag blev platt som en pannkaka. Men sen flög de iväg och det tyckte matte var bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar