lördag 9 juli 2011

Kattspråk

Att få sin matte att förstå vad man jamar om är inte det lättaste.
2beningar verkar inte ha så lätt att lära sig kattspråket. Jag har fått rådet av goda kattvänner att då förståelsen uteblir jama högt och ihållande.
Och det gör jag.
Verkligen! MJAUUU!
Men trots att jag gör det så verkar matte mest se ut som ett frågetecken. Därför har jag tagit till kroppspråket oxå några gånger och verkligen varit övertydlig, tycker jag, men det är fortfarande inte alla gånger som matte förstår. Funderar på att skicka henne på kattspråkskurs.

Jag har varit lite matt efter min kräkningsepisod i mattes säng. Hon har nog varit lite orolig för mig, men det har ju varit så jamarns varmt oxå.
Matte är ju inte den smartaste matten alla gånger, ja ibland funderar man om hissen går ända upp...
Jag brukar ju få sommarfrisyr lagom till den varma årstiden men i år fick jag sommarfrisyr redan i februari.
Men matte har du ingen koll på årstiderna??
Så i slutet på vintern fick jag frysa när jag var ute, och nu är det varmt i den långa pälsen. Hoppas verkligen att ni har smartare mattar och hussar.....

Idag på förmiddagen har jag hjälpt matte med trädgårdsfix. Hon har rensat rabatter och jag har inspekterat ägorna och luktat på intressanta växter. Det gäller att hålla koll så att inte flängkatten från häromdagen kommer hit igen.

Inspektör Bullen

Ha en härlig helg!!

1 kommentar:

  1. Hej Bullen !
    Du kanske kan skicka iväg din matte på språkkurs till katten Gustav i Skåne ??!!
    Det är verkligen inte lätt att få våra 2-benta att förstå vad vi jamar om alla gånger = SUCK jam !!!

    SvaraRadera