fredag 15 juli 2011

Regn gör även en katt trött

Idag har det varit riktigt sjusovar-väder. Ja alltså regn och vått och grå-grå-grå. Man vill knappt ligga på tröskeln till ytterdörren ens och titta ut. Jag har varit ut en jättekortis mellan skurarna men jag ville in på en gång. Gillar inte att bli våt om tassarna. Eller i pälsen. Usch och fräs!
Och så blir man kattastrofalt trött när det är så grått och trist. Man vill lixom sova ännu mera än vanligt. Vilket matte funderar hur det kan va möjligt, hon tycker jag sover mycket i vanliga fall.
Ja sånt förstår väl inte 2beningar...

Så här trött är jag idag:


Gäsp!


Ännu mera gäsp!


Kan ni se vad jag åt till frukost??


2 kommentarer:

  1. Jag tror bestämt att du fick Tonfisk till frukost :)
    Nää inte kan man begära att dom 2-benta ska förstå sig på oss katter !!!

    SvaraRadera
  2. Japp, vi ser också tonfisk. Kom över till oss och festa nu!
    nosgos å allt det bästaste
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera