onsdag 13 juli 2011

Muta??

Igår kväll när matte handlat kom hon hem med gottispinnar åt mig. Det hör inte till vanligheterna!
Jag fick en på en gång, nomnomnom, slut direkt.
Då ville matte ge mig en till, det var då jag började ana oråd.... Varför vill matte skämma bort mig mycket? Har hon en baktanke?
Så kom jag på det!!!
Hon har ju jamat om att en misse till ska få flytta hem till oss. Jag har opponerat mig högt och ljudligt otaliga gånger mot det för det behövs verkligen inte en misse till. Det räcker med mig och jag vill ha matte för mig själv.
Och små jamare är ju ganska flänga och dryga, det vet ju alla. Eller hur?

Nä jag gillar verkligen inte tanken. Och nu kändes det som att jag gått direkt i fällan. Därför tittade jag inte ens åt nästa gottispinne som stacks in under nosen, hur frestande den än var. Ja sista jamet är inte jamat i denna sak.

När jag var liten var jag ju både söt och gosig.

1 kommentar:

  1. Men jisses menar du att din 2-benta är en sån där mutare ??!!
    Trodde hon verkligen ett par gottepinnar skulle göra så att du gick med på att få en liten jamare i huset ??!!

    SvaraRadera