söndag 17 juli 2011

Hämnd på förrymd matte

Men kan ni tro? Imorse hade matte klockan på ringning SUPERTIDIGT trots att det är söndag.
"Upp och hoppa Bullen, nu ska vi äta frukost!" Hrmpf... bara att stiga upp då.... Ja man är ju väluppfostrad...

Hon skulle iväg på gnäggistävling och då måste man visst vara på på språng jamarns tidigt. Jag följde inte med på tävlingen. Jag har varit med förut på gnäggistävlingar men jag tycker det är väldans stora djur så jag blir nästan lite rädd. Nä jag var hemma och surade och planlade min hämnd på att matte var borta hela dagen. Jag bestämde mig till slut för att äta lite blomblad för att sedan kräkas upp det på mycket utstuderade ställe.

Jag valde tre bra platser:

1. på golvet i matrummet - så att matte kan trampa i det... hehe
2. på matrumsbordet så att det kom på den fina duken som ligger där - så matte för äääännu mer tvätt... hehe
3. på mattes gnäggisträningspapper - då blir hon ARG.... hehe

Det är vad jag har gjort idag när jag var ensam hemma.
Men när matte kom hem blev jag jätteglad och lade mig för att kurra i hennes famn. Och då ångrade jag nästan mitt tilltag tidigare under dagen..... Så kan det gå!


Jasså det är dags att komma hem nu matte??

2 kommentarer:

  1. Men vad är det med dom 2-benta denna helgen ??!!
    Gå upp mitt i natten för att kolla på bilar och hästar ??!!
    Vilka braiga ställen att vomera på som du hittade Bullen = Tummen Upp !!!

    SvaraRadera
  2. Bullen, I hope you are ok. and nothing serious ! I have to say this because some flowers can be toxic to we cats, Be careful !
    xoxo

    SvaraRadera