tisdag 6 december 2011

Ett kliv upp i kattkarriären

Det är mycket jam om karriär nu. Främst bland 2beningar och även här hemma. "Att ta ett kliv upp i karriären..."

Och katturligtvis så vill ju inte jag vara sämre.

Idag hittade jag ett gnäggistäcke här hemma på golvet och vips så hade jag myst ner mig i det. Nosologiskt var det ett under av dofter och jag bestämde mig raskt att det här kunde vara ett steg i rätt riktning för mig.
Så jag lade mig som jamat ner i täcket och såg på det viset till att få samma doft i pälsen som täcket hade. Kurrrr...Burrr....

Därför anser jag mig nu även vara en fullpälsad stallkatt. Jag tycker inte ni ska vara småsinta och jama att jag minsann inte varit i stallet (ja inte på länge i alla fall), att jag är rädd för gnäggisar (de är stora!), inte äter levande muslingar (spott och fräs för den dieten) osv, för jag luktar faktiskt som en stallkatt. Matte kan intyga!
Jag tror t.o.m. att jag ska tassa ner Över-stallkatt i mitt CV  ;-)


Stallkatten Bullen.....

4 kommentarer:

  1. Du blir nog den första av din sort, perser, som kan skryta med det i en CV *fniss*
    Vi undrar vad domarna skulle tycka om du luktade gnäggis på din nästa utställning *fnissar ännu mera*

    =^.^=

    Nosbuff till dig å Sigge

    SvaraRadera
  2. Översta bossen behöver ju inte nödvändigtvis vara i stallet! Jag jobbar på att bli skällisdressör jag.
    Tass tass! Ska ut på musjakt i det vita nu.

    SvaraRadera
  3. Tjena Stallkatten !!
    Vet inte om jag precis tycker att det är ett steg upp i karriären att lukta häst ??!! ;-)

    SvaraRadera
  4. Mjau, min Stora matte har en jobbarkompis vars perser Zaba är stallkatt på en travbana! Zaba åker med sin favorithäst till tävlingar också, och har varit lugnande stöd. För om Zaba är i närheten så står hästen blick stilla för att inte trampa på henne! Visst är det häftigt! TassKram Wikki
    PS. Jag har lagt en länk till er nu i min "Wikki's vänner"kolumn!

    SvaraRadera