torsdag 3 november 2011

Vilo-helg och karriär

I helgen hände det nåt alldeles fantastiskt! Sigge fick åka till sitt avlastningshem (ja han har ju ett antal bokstäver som diagnos och det verkar inte lugna sig med åldern...) så jag och matte fick mysa själva  =^..^=
Vi hade det sååå lugnt och skönt. Mer sånt tack! En lite äldre herre som jag behöver en god natts sömn emellanåt utan att bli jagad av en slyngel som går på Duracell-batterier = energi som aldrig tar slut...

Slyngeln ska göra karriär! Ja jag blir kanske lite avis på honom samtidigt som jag gillar hemmets lugna vrå. Men vaddå karriär undrar ni.
Jo matte har anmält slyngeln till en kattutställning så om ett par veckor ska matte och Sigge åka till huvudstaden och låta en domare klämma och känna på slyngeln. Ja jag har ju faktiskt oxå varit med om sånt när jag var liten så jag vet ju hur det går till. Den domaren jag hade tyckte att jag var riktigt snygg så jag fick rosett med mig hem. :-D
Risken är väl nu att om det går bra för Sigge så kommer han att bli ännu mer odräglig och kanske till och med lite divig men det får jag väl ta ur honom när han är hemma igen.

Bara så ni vet vem som fortfarande är snyggast.... Moi!!!

2 kommentarer:

  1. Tjenixen Bullen !
    Låter lyxigt med en helg utan en terrorist som går på duracellbatterier :)
    Så lille Sigge ska ställas ut ?
    Hoppas det går bra för honom även om det betyder att han blir divig ;-)

    SvaraRadera
  2. Lycka till på utställningen! Kanske är skönt för dig att vara Sigge-fri en helg också? :) Kurr och burr.

    SvaraRadera