måndag 28 november 2011

Vilken katthelg!

Ojjj vilken jamarns rolig katthelg det varit!

Under hela helgen har jag och Sigge funnits på DjurMagazinet i Falun för att visa upp oss och bli beundrade tillsammans med några andra katter av olika raser. Det har ju varit Kattens Dag i helgen. Och gissa om vi blivit fotograferade och klappade, jam i massor! Några tvåbeningar frågade t.o.m. om de fick köpa oss men då sa matte blankt nej, att vi inte var till salu utan att man bara fick titta på oss.
Vi blev oxå fotograferade av en kattfotograf som var där och fotade mest katter men oxå några skällisar.
Titta in på Lillans hemsida http://www.livefoto.se/ så finns bilder på mig, Sigge och några andra jamare.

En annan rolig sak som hände under helgen var att i lördagens lokala tidning så fanns bild på alla kandidater som vill bli Lussekatt. Det var 250 st som hade skickat in bild och en av de som gått vidare till finalen var.....JAG!! Kolla in länken och skicka in din röst via sms, gärna på Nr 6 ;-)
http://www.dt.se/nyheter/dalarna/1.4139116-rosta-fram-arets-lussekatt

Igårkväll var jag så kattastrofalt trött när jag kom hem att jag somnade i köksfönstret och snarkade jamarns högt ZzzZZzz
och vaknade inte ens av att ny kattmat kom fram.

Idag är det vilodag för mig men för Sigge väntar helt andra saker. Matte stoppade in honom kattburen imorse och på fastande mage fick han åka till Sjuka Huset. Matte fick lämna honom där efter incheckning och invägning, 3.08 kg Sigge blev kvar på Sjuka Huset och ska senare idag få träffa en stickfarbror för att bli av med kulorna. Jam vem vet, kanske det blir katt av Sigge sen oxå....

3 kommentarer:

  1. Ni hade en spinnande helg!
    Liiite synd om Sigge är det allt, men det blir jättebra om nån dag ;-)

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Jamarns vilken busy helg ni har haft. Vilken tur att matte inte sålde er i affären. :)

    SvaraRadera
  3. Förstår att du och Sigge oxå haft fullt upp i "er" djuraffär !
    Tänk det var 2-beningar som undrade om jag och mina kompisar var till salu oxå , min matte sa oxå NEJ !!!
    Sänder mina varmaste tankar till stackars lilla Sigge som gått samma öde tillmötes som så många av oss andra herrar !
    Hej hopp , nu ska jag tjuva mattes mobil och rösta på dig , minst en gång :)

    SvaraRadera