tisdag 20 december 2011

Pris och diplom

Nu är det julvecka och jamarns va många roliga saker som händer nu :-)

Vi har fått vår första blogg-award och det har vi fått av våran blogg-kompis Kjelle Bus. Kolla in hans sida, han är en jamarns fin och lite galen katt full av upptåg. Vi jamar i kör ett stort tack  =^..^=

Vår första blogg-award, mjauu va kul :-))

Nästan varje dag har postis kommit med brev till mig.
Idag fick jag ett tackbrev från katthemmet för att vi har stöttat och hjälpt dem under året så att alla missar där har fått mat, kattsand och leksaker. Jamarns roligt! 1000-tack alla tjompisar där, hoppas alla snart har ett eget hem!!

Nästa gång matte ska dit ska hon ta med sig mat som vi köpt för pengarna vi får ihop på kattentarerna. Ja vi skänker ju 5 kr för varje gång ni tassar ner några rader här på bloggen, och vi fortsätter med det även denna gång.

Igår fick jag ett brev från den lokala tidningen. Jam man har ju blivit lite kändis eftersom jag blev kandidat till "Årets Lussekatt". Det var en annan misse som blev Lussekatt men jag har i alla fall fått ett jamarns fint Diplom som jag anser att matte ska sätta väl synligt i huset så att alla 2beningar som kommer och hälsar på förstår att här bor en rackarns tjusig och känd misse. Vad tror ni om det??



Vi trivs väldigt bra med våran nya lillebror Kurt och vi håller tassarna att han får stanna hos oss!
Jag jamar att det var en riktigt bra idé av matte att skaffa en till slyngel för nu kan de tramsa runt med varandra och jag får mer egen-tid. Den tillbringar jag bla så här....

....liggandes på en klösis
spanande på fjäderkotletter!
God Jul
alla 2benta och 4benta!!

7 kommentarer:

  1. Åh grattis! Tycker allt du var riktigt stilig och skulle vunnit :)
    Jag gillar att ni hjälper katter som inte har det så lätt, jättestor stjärna till er!

    Hihi, har du en lillebror också? Jag har tre småsyskon jag..

    God Jul och Gott Nytt År önskar vi er också :)

    SvaraRadera
  2. Grattis till Awarden och Diplomet!
    Den ska matte verkligen hänga upp på hedersplats, så ALLA kan sen den som hälsar på er!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Grattis till både bloggpriset och det vackra diplomet! Självklart bör den inramade bilden hängas i blickfånget. Det kan gärna vara riktade några spotlights mot bilden så att man alldeles säkert inte missar den... :) Spännande att ha en liten Kurre i hemmet. Hoppas att ni alla kommer överens. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Grattis till awarden! Ytterst stiligt Diplom, ska naturligtvis sitta på hedersplatsen! Så kul att det fungerar med det lilla livet! Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Vet inte om jag kan jama grattis till awarden , när ni fått den av mig ? Men det gör jag ändå ;-)
    Kul att du fått brev från katthemmet och hoppas du får riktigt många kattentarer så det blir mycket mer pengar för er matte att tassa in till ert lokala katthem :)
    Åh , vilket fiint diplom du fått Bullen !!
    Självklart att det ska ha en mycket framträdande plats i ert hem !!!
    Låter ju bra att dom 2 slynglarna reder sig själva , så du får din behövliga egentid ;-)
    Väldans tjusig bloggbakgrund ni skaffat er måste jag oxå jama !

    SvaraRadera
  6. Grattis till awarden och diplomet! Vi önskar er en riktigt god jul med massor av mys och god mat!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  7. God Jul Bullen & co önskar Wikki & Nova

    SvaraRadera