tisdag 16 augusti 2011

Vilken dag!!

Men hörni vilken dag det varit idag! Det började direkt imorse....

05.47  Mjauuu (Matte gå upp och kolla posten!)
           Matte: "Den kommer inte förrän vid lunch."
05.48  Mjauuauu (Matte kolla posten nu då!)
           Matte: "Men Bullen den kommer inte förrän senare."
05.49  Mjauumjauu (Kolla posten nu!!! Annars biter jag dig i tårna!)

.....Och så fortsatte det tills matte gick till jobbet. "För att få lugn och ro" som hon sa. Vad menade hon med det???
När matte ääääntligen tassat hem så hade posten kommit. Ojojoj va spinnande!!!


Till Bullen och Sigge står det utanpå.
Matte skynda dig att öppna paketet!

Jag försöker öppna från det här hållet

Mmmm nomnom.....
Det finns gottisar däri

När matte äntligen hjälpt mig att öppna paketet hittade vi en massa roliga saker inuti. Jag ville undersöka allt på en gång. Som tur var låg Sigge och sov och märkte inte uppståndelsen med paketet :-)

Många grejer var det i paketet :-))

Och ett fint kort från Kjelle Bus

Förutom det fina kortet från Kjelle Bus så fanns det fullt i leksaker och gottisar. Tur att Sigge är för liten för gottisar än, så dom är bara mina. Leksakerna kanske jag kan dela med mig av.


Nosologisk undersökning av silverfisk


Mmmm vad luktar du då din lilla musling??

När jag hade lekt med de nya leksakerna en stund så vaknade Sigge. Sannolikt blev han väckt av min framfart med muslingarna och fiskarna   =^..^=


Dags för Sigge att provtassa leksakerna

Sigge blev oxå förtjust i silverfisken

Bäst att jag håller koll på Sigge när han leker med MINA leksaker

Jag är mycket nöjd med paketet från Kjelle Bus som ni kan se på bilden. Och det fina vykortet fick matte sätta upp på kylskåpet att beskådas av alla som kommer hem till oss. Mjauuu!

Nöjd Bulle


Kortet sitter på kylskåpsdörren till allmän beskådan



Och inte nog med att denna dag medförde ett paket, min bild hamnade oxå på sidan wciu.com där min bild tävlar emot en hundbild. Den avslutas nån gång sent inatt så resultatet får jag imorgon. Hur spinnande som helst!!

Ett litet moln finns dock på min himmel även en så lyckad dag som denna. För precis ett år sedan gick min vän Zenzi över regnbågsbron, honom ska jag minnas här på bloggen imorgon.
Saknar dig vännen!!!!





4 kommentarer:

  1. Vad kul med ett eget paket. KjelleBus är så generös! Kul leksaker och godis är ju alltid gott.Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Paket är skojsigt både att skicka och att få. Vi har skickat flera till kompisar. Vi blir så glada om våra vänner blir glada över innehållet.
    Att ni gillade Kjelle Bus paket, syns på de fina bilderna.

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Åååå, vilket kuligt paket! Och godis som är så mumsigt! Där hade du tur, att Sigge är för liten för att dela smasket med dig. :) Leksakerna brukar man leka bäst med klockan mitt i natten. Mattar brukar uppskatta detta särdeles mycket. *nickar klokt* Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Jisses så snabba posten var då ??
    Dom vågade väl inte annat än att se till att paketet kom fram till er i express fart , så nyfniknen som du var på paketet Bullen ;-)
    Vilken jamarns tur du har Bullen att Sigge är för liten att äta gottis !!!
    Kul att ni gillade alla grejerna som jag och matte packat ner till er :)

    SvaraRadera